20 Αυγούστου 2014

Τύμβος Αμφίπολης: Πόσο κοντά είμαστε στον Μέγα Αλέξανδρο;

Σφίγγα σε Νόμισμα του 530 π.Χ.
Χρονογράφημα,
επηρεασμένος από τις Σφίγγες,
Κώστας Μαδεμλής.

Παγκόσμιο ενδιαφέρον για την ιστορία και τους προγόνους μας.

Είναι μακεδονικός τάφος, το λεν και οι ξένοι.

Neue Spekulationen über makedonisches Königsgrab αναγράφει η DIE WELT στις 12.08.2014δηλαδή νέες εικασίες σχετικά με Μακεδονικό βασιλικό τάφο

ή


Largest ancient tomb found in Greece shows how unique Macedonia was, στο Europa News Daily στις 19.08.2014 δηλαδή  βρέθηκε στην Ελλάδα ο μεγαλύτερος αρχαίος τάφος που  δείχνει πόσο μοναδική ήταν η Μακεδονία .

Και πληθώρα δημοσιευμάτων από ελληνικά και ξένα δημοσιογραφικά κέντρα. 
Δεν γνωρίζω κυριλλικά και κινέζικα αλλιώς θα έβαζα και κανένα τίτλο και σε άλλες ξωτικές γλώσσες. 

Η Μακεδονία λοιπόν στο προσκήνιο.

Αλλά πια Μακεδονία θα ρωτήσει κανείς.
Και τι είναι Μακεδονικός τάφος;
Ποιος ή ποιοι είναι μέσα θαμμένοι και προπάντων τι σχέση έχει η ανακάλυψη για μας.

Καταρχήν ευτυχώς είναι (ακόμα) θαμμένα και δεν μας τα αρπάξανε.

Οι βόρειοι γείτονες βέβαια  θα προτιμούσαν  να ψοφίσει η κατσίκα του γείτονα η να τα είχαμε βρει βρε αδελφέ προτού καμιά πενηνταριά χρόνια μπας και στόλιζαν σήμερα κανένα μουσείο σε καμιά Σ(κ)όφια.

Πάντως ο Σαμαράς ως πρωθυπουργός φρόντισε να μπει επικοινωνιακά στο κάδρο.
 Με εντολή Σαμαρά θα έλεγε κανείς οι ανασκαφές.

Μερικοί από την αντιπολίτευση αντί για ανασκαφή θα προτιμούσαν επιχωμάτωση,
μη τυχόν βγει τίποτε συνταρακτικό και τους χαλάσει τον δρόμο για την εξουσία 
και ακόμη περισσότερο μη τυχόν εμψυχώσει τους Μακεδόνες και μεταδώσει την επάρατο "φτου" νόσο που λέγεται , όχι Έμπολα αλλά εθνικισμός.
"Καλά"  πήγαινε η κυβέρνηση με το ΕΝΦΙΑ, και κακογραμμένος και κακομεταφρασμένος από τα αγγλικά που ήταν, προς την τάφρο, εσείς που το λέτε χαντάκι.
Τι γκαντεμιά με τον Μέγα Αλέξανδρο με τον τάφο,
... άρον άρον επιχωμάτωσον αυτόν... 
αλλιώς εξουσία μόνο μετα γονυκλισίας Αλέξη ...

Σαμαράκι για την αντικυβέρνηση ο τύμβος.

Εμάς όμως μας αφορούν όλα αυτά;

Πόσο κοντά είμαστε εμείς  στον Μέγα Αλέξανδρο;
Μέγας Αλέξανδρος

Ένα δημοσιεύματα από τα πάρα πολλά που διάβασα τα  μου άρεσε, και από κει έμαθα ότι δεν υπάρχουν μόνο "Πέντε δρόμοι" αλλά παρακαλώ "Εννέα Δρόμοι", ...μας έφαγε η Αμφίπολη.

Γκουγκλάροντας την Αλήθεια μαθαίνω:

"Η Αμφίπολη ήταν αρχικά υπό την κατοχή των Ηδονών με το όνομα Εννέοδος"
και ότι
" Ο στρατηγός Άγνων το 437 π.Χ. έδιωξε οριστικά τους Ηδωνούς από τις Εννέα Οδούς δίνοντας στην πόλη το όνομα «Αμφίπολη»".

Οι Σφίγγες της Αμφίπολης

Το δημοσίευμα λοιπόν αυτό που μου άρεσε είναι του νομισματολόγου κ. Τσίτσιφου, αρχαΐζον όνομα, ο οποίος με επιστημονική ευκρίνεια μας ενημερώνει ότι οι δύο Σφίγγες, όχι Σφήκες ολιγογράμματο παιδί,  ήταν "Χαραγμένες σε νόμισμα του 530 π.Χ της Αμφίπολης".

Γράφει δε παρακάτω :

"Οι Εννέα Οδοί υπήρξαν στην κυριολεξία πολυεθνική πόλη.
Από τον 7ο π.Χ. αιώνα, υπήρχαν εκεί Χαλκιδαίοι άποικοι.
 Η πολυπληθέστερη αποικία ήταν οι Μιλήσιοι, που μύησαν τους ντόπιους στη νομισματοκοπία.
Το μιλησιακό σύστημα βαρών που ακολουθήθηκε, μας το φανερώνει. Υπήρχαν ακόμα μικρότερες αποικίες των Φωκαέων, Σαμίων και Ερυθραίων από την Ιωνία.
Από το 520 π.Χ. και μετά, το βισαλτικό στοιχείο μαζί με το μακεδονικό, που ήδη υπήρχε στη Βισαλτία, έγινε πολύ έντονο στην πόλη.
Τέλος, παρουσία εκεί είχαν Άνδριοι και Ακάνθιοι άποικοι...."


Πολύς κόσμος στα μέρη μας σκέφτηκα, αλλά όχι και πολυεθνική μάστορα. 
Όλες ελληνικές φυλές ήταν. 
Πολυ-ελληνική καλύτερα. 

Ο κ. Τσίνσιφος, αναλύοντας τη νομισματική πορεία της περιοχής και τη θέση της Σφίγγας πάνω στα  νομίσματα του 530 π. Χ.   συνεχίζει:


"Οι Εννέα Οδοί, όπως απεδείχθη νομισματικά, υπήρξε έδρα του βασιλιά των Ηδωνών Γέτα.
Οι μύθοι με τον Διόνυσο, τους Ήδωνες και τον βασιλιά Λυκούργο, που αιωρούνταν πάνω από το Παγγαίο, 

εκπορεύτηκαν από τις Εννέα Οδούς,
που κατ' εξοχήν ήταν το κέντρο της Διονυσιακής λατρείας..."


Στο σημείο αυτό είπα: ΩΠΑ.

ΕΔΩ ΕΙΜΑΣΤΕ. 

Κέντρο Διονυσιακής λατρείας !!.

Μπάμπιντεν, Αράπηδες, Μπαμπούγερα...

Μπορεί όλα αυτά που γράφει ο κ. Τσίτσιφος να είναι παρελθούσα κατάσταση, 
όμως υπάρχει και το ΤΩΡΑ.

Η παράδοση είναι  ζωντανή.
Πετρούσα Μπάμπιντεν.

 Οι ΗΔΩΝΕΣ, οι Μακεδόνες, οι Πετρουσιώτες, οι Ξηροποταμίτες, οι Νικησιανοί, οι Μαναστηρακιώτες, οι Καληβρυσιώτες, ΟΙ ΝΤΟΠΙΟΙ ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ.


Είναι η δική μας παράδοση...Τόσο μακριά αλλά και τόσο κοντά....
Πολύ  σημαντικό:
 η συνέχεια και το πανελλήνιο πνεύμα του Διόνυσου και της λατρείας του.  Συνεχίζει το δημοσίευμα:


"Η λατρεία της Σφίγγας ήταν στενά συνδεδεμένη με τη Διονυσιακή λατρεία και το κρασί που παραγόταν.
Έτσι, στη Θήβα, ανακαλύπτουμε τον Διόνυσο, τον αμφορέα για το κρασί και το σταφύλι σαν σύμβολο.

Στη Νάξο πάλι, τον Διόνυσο, σκεύη για κρασί και σταφύλια και ούτω καθεξής.
Στα φανερά σημεία λατρείας της Σφίγγας πλέον, συγκαταλέγεται η Αμφίπολη, από την εποχή ακόμα που το όνομά της ήταν Εννέα Οδοί.


Οι δυο Σφίγγες στο μνημείο του λόφου Καστά δεν εκπλήσσουν με την εμφάνισή τους εκεί, γιατί το πανάρχαιο νομισματικό θέμα της πόλης ήταν η Σφίγγα.
Η ελληνική σφίγγα, υπήρξε νομισματικό θέμα των Εννέα Οδών."

Τώρα αν ο Τάφος είναι του Μεγάλου Αλεξάνδρου η όχι θα το μάθουμε τον επόμενο καιρό.
 Αλλά και να μη είναι  στη Αμφίπολη δεν αλλάζει τίποτε
η μακεδονική παράδοση σε ένα τέτοιο ελληνικό και διονυσιακό περιβάλλον συνεχίζεται .......

Θα πει κανείς τι σχέση έχει ο Μέγας Αλέξανδρος με τα ντόπια χωριά και με τα Διονυσιακά δρώμενα και τους Αράπηδες,
( ίσως θα πρέπει να αλλάξουν όνομα με τον νέο αντιρατσιστικό νόμο, ο οποίος από ότι φαίνεται θα μας αλλάξει τα φώτα, αν και τα διονυσιακά είναι πριν τα Φώτα) .....


Την ερώτηση θα μας απαντήσουν τα "παιδιά από τη Δράμα" και συγκεκριμένα τα παιδιά του του 1ου Λυκείου Δράμα στη ιστοσελίδα τους "http://1lyk-dramas.dra.sch.gr/activities/2003-2004/laikgiort/araphdes.htm" . 

Αντιγράφω λοιπόν:

Κωδονοφόροι από την Πετρούσα.Μπάμπιντεν.
Photo Nikos Vavdinoudis

" Όπως έλεγαν παλαιότερα τα κουδούνια είχαν έρθει στο χωριό (σημ. Μοναστηράκι) σε ανάμνηση μιας μάχης που έκανε ο Μέγας Αλέξανδρος για να διαλύσει τους ελέφαντες που απέλυσε ο Πώρος, βασιλιάς των Ινδιών κατά την μάχη με τον Μέγα Αλέξανδρο. 

Για να φοβήσουν τους ελέφαντες οι στρατιώτες του Μεγάλου Αλεξάνδρου βάλανε κουδούνια  και μαύρα δέρματα, βάφτηκαν 

και οι ελέφαντες βλέποντάς τους τράπηκαν σε φυγή και οι Μακεδόνες κέρδισαν την μάχη. 

Το γεγονός αναφέρεται στη ‘Φυλλάδα του Μεγάλου Αλεξάνδρου


Ξύπνα Μέγα Αλέξανδρε, 
είτε είσαι στην Αμφίπολη ή κάπου αλλού, 
να δεις τους πολεμιστές και τους απογόνους σου.

Είμαστε κοντά σου.