11 Φεβρουαρίου 2015

Έλληνες Μονάχου: Ανοικτή επιστολή στον κ.Τσίπρα από την ελληνική κοινότητα Κάρλσφελντ/Μονάχου



Σημαντικά ερωτήματα για την παιδεία των παιδιών στην Γερμανία και την ομογένεια
 θέτει η ελληνική κοινότητα Κάρλσφελντ/Μονάχου
 που απέστειλε ανοικτή επιστολή
 στον Αλέξη Τσίπρα και τον υπουργό Παιδείας.


Αναλυτικά η επιστολή

ΠΡΟΣ:

• Τον Πρωθυπουργό της Ελλάδας κο. Τσίπρα
• Τον Υπουργό Παιδείας κο. Μπαλτά
• Την Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής



ΚΟΙΝ :

• Πρόεδρο της Βουλής των Ελλήνων • Βουλευτές • Γραφείο 

ΔΙ.Π.Ο.Δ.Ε


• Ειδική Γραμματεία Π.Ο.Δ.Ε • Προξενείο – Ομοσπονδία Ελληνικών Κοινοτήτων Γερμανίας
• Συνομοσπονδία γονέων Γερμανίας • Συλλόγους Γονέων Γερμανίας
• Μ.Μ.Ε.


Με την εκπαίδευση των ελληνοπαίδων του εξωτερικού εξακολουθούμε να ζούμε  ένα φαινόμενο όπου «Η λογική γίνεται παραλογισμός», όπου πρέπει να ερωτηθούν τα « μέντιουμ και οι προφήτες» εφόσον το επίσημο κράτος εδώ και δεκαετίες  «κάνει τα πάντα για να μην κάνει τίποτα». 
Διότι αυτοί που έχουν τη θεσμική ευθύνη να εκπονήσουν και να εφαρμόσουν την εκπαιδευτική πολιτική της χώρας μας είναι προφανώς μόνο « απλοί διαχειριστές των εξουσιαστικών δομών του κράτους, δημοσιοσχεσίτες και καριερίστες ».

Επειδή τα σχολεία δεν είναι προβληματικές επιχειρήσεις για να ανοίγουν και να κλείνουν με βάση οικονομικούς δείκτες, αλλά είναι κύτταρα γνώσης και πολιτισμού, που μέσα σε αυτά πρέπει να αναπτύσσονται οι κλίσεις των μαθητών, η κριτική σκέψη, να καλλιεργείται η διάθεση για μάθηση και η συλλογικότητα,απευθυνόμαστε σε Εσάς.

Αξιότιμε Πρωθυπουργέ της Ελλάδος κ. Τσίπρα,


Αξιότιμε Υπουργέ Παιδείας κ. Μπαλτά,


Αξιότιμες κυρίες και κύριοι


Επειδή η εκπαίδευση των ελληνοπαίδων του εξωτερικού αποτελεί μια άλλη έκφανση της δημόσιας παρεχόμενης εκπαίδευσης στην Ελλάδα και ως εκ τούτου οι όποιες διαφοροποιήσεις έχουν να κάνουν με την παρέμβαση της χώρας υποδοχής και πρέπει να γίνονται όχι μόνιμα και απερίσκεπτα σε βάρος του ελληνόγλωσσου προγράμματος.

Επειδή η Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση στη Γερμανία, δεν παρέχει ισότιμους τίτλους σπουδών με τα αντίστοιχα εκπαιδευτικά ιδρύματα στη χώρα υποδοχής και δεν δίνουν τη δυνατότητα στους μαθητές τους να εισαχθούν στα εκπαιδευτικά  ιδρύματα στη χώρα αυτήν.


Για  το λόγο αυτό όμως, ξεκίνησαν το 2001  μεταρρυθμίσεις, δηλ. λειτουργία δίγλωσσου σχολικού προγράμματος και διάλογος με τις γερμανικές εκπαιδευτικές αρχές, για αναγνώριση της ισοτιμίας και δημιουργία ενός ελληνο-γερμανικού απολυτηρίου.  ( Η ελληνικές Κυβερνήσεις μέχρι τώρα, δεν το ζήτησαν και δεν το διαπραγματεύθηκαν ποτέ! )

Ζητάμε από  την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας να μας ενημερώσει πότε ήταν η τελευταία φορά που συνεδρίασε η κοινή ελληνογερμανική επιτροπή για την εκπαίδευση, τι έγινε τα τελευταία χρόνια για την αλλαγή των σχολικών προγραμμάτων και που βρίσκονται σήμερα.


Οι ΑΛΛΑΓΕΣ ολοκληρώθηκαν, (έτσι μας λένε) ΙΣΟΤΙΜΙΑ ΤΙΤΛΩΝ όμως ΔΕΝ ΕΙΔΑΜΕ!

Στον τομέα της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης,  με την έναρξη της σχολικής χρονιάς το  2013/14,  εφαρμόστηκε για άλλη μια φορά, αλλαγή αναλυτικού προγράμματος, με σκόπο τη δημιουργία ενός Νέου Σχολείου.

 Και έρχεται η εφαρμογή των διακηρύξεων τους, για να φανερώσει  τι πραγματικά είχαν στο νου τους όταν δημοσιοποιούσαν τις ωραίες εξαγγελίες.

Έρχεται να επιβεβαιώσει τον «δόλο», την «απάτη», την «ανικανότητα», την «ανεπάρκεια» των κυβερνώντων μέχρι πρότινος, του Υπουργείου παιδείας! Αντιμετωπίζοντας τα σχολεία μας σαν να είναι προβληματικές επιχειρήσεις για να ανοίγουν και να κλείνουν με βάση οικονομικούς δείκτες. 


 Εφαρμόζοντας τη βάρβαρη εκπαιδευτική πολιτική  αδιαφορώντας για τις επιπτώσεις της, στις ήδη πραγματικά επιδεινωθείσες, συνθήκες λειτουργίας των σχολείων στη Γερμανία και  στην περιοχή μας.

Χωρίς έναν μακροχρόνιο σχεδιασμό, χωρίς να ολοκληρωθεί επεξεργασία νέων αναλυτικών και ωρολογίων προγραμμάτων, χωρίς κατάλληλα βιβλία, εποπτικά μέσα και γενικότερα υποδομές.

 Και  «δήθεν» μόλις οριστικοποιηθεί το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας του δίγλωσσου προγράμματος στα Δημοτικά Σχολεία, θα ακολουθήσει «ο δήθεν» σχεδιασμός και υλοποίηση αντίστοιχου προγράμματος και για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, το οποίο θα συνοδεύεται από την ανύπαρκτη αναγνώριση των Γερμανικών αρχών.

Τώρα αν δει κανείς τη στάση των κυβερνήσεων, όπου, εδώ και δεκαετίες Διάλογος δεν υπάρχει (ως προς τις αλλαγές που πρέπει να γίνουν με στόχο την βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης και αν υπήρχε σε ελάχιστες συναντήσεις με αρμόδιους πετάχτηκαν οι προτάσεις μας στον «σκουπιδοντενεκέ της ιστορίας»). 

Απέναντι στους αγώνες και τα αιτήματα των Ελληνικών Κοινοτήτων και των Σχολικών Οργάνων Γονέων Βαυαρίας και της τοπικής κοινωνίας γενικότερα. Πολιτικές που όξυναν τα προβλήματα, αδιαφορία για τα αιτήματα και επίδειξη αυταρχισμού, ήταν αυτά που ζήσαμε μέχρι τώρα, και ελπίζουμε να μην συνεχισθούν και από την νέα ηγεσία του Υπουργείου και της Κυβέρνησης.

Δυνατότητες ενημέρωσης δεν υπάρχουν για τις τυπικές ή άτυπες επιτροπές ουσιαστικής, διαδικαστικής ή νομοτεχνικής (ως προς εκπαιδευτικούς στόχους, την αναμόρφωση των σχολικών προγραμμάτων και τη συγγραφή νέων βιβλίων), τόσο των μαθητών όσο και των γονέων και κηδεμόνων  και της Ομογένειας, έχουμε την αίσθηση ότι μετατράπηκε σε «καμπάνια προώθησης», που δυστυχώς σε αρκετές περιπτώσεις θύμιζε πρακτικές marketing εμπορικών επιχειρήσεων, χάνοντας τον παιδαγωγικό σκοπό της και διαταράσσοντας το σχολικό κλίμα, αλλά και την ελληνική παροικία στην περιοχή.


Αξιότιμε Πρωθυπουργέ της Ελλάδος κ. Τσίπρα

Αξιότιμοι κυρίες και κύριοι του Ελληνικού Κοινοβουλίου

η πατρίδα μας, θεωρείται ένα οργανωμένο Κράτος Δικαίου που υπογράφει,  επικυρώνει  διεθνή και ευρωπαϊκά κείμενα περί προστασίας θεμελιωδών ατομικών δικαιωμάτων και περιλαμβάνει σχετικές συνταγματικές διατάξεις  οι οποίες έχουν περάσει από τη βουλή.   


  Στο άρθρo 16 ορίζεται,  ότι η παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Kράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευµατική, επαγγελµατική και φυσική αγωγή των Eλλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες, όλοι οι Έλληνες έχουν δικαίωµα δωρεάν παιδείας, σε όλες τις βαθµίδες της.


¨Ομως με ευθύνη της Ελληνικής και της Γερμανικής κυβέρνησης μεταφέρεται η ευθύνη της εκπαίδευσης στην οικογένεια, βάζοντας τους γονείς να πληρώνουν για Δασκάλους (ΤΕΓ), βιβλία , για φωτοτυπίες, για υλικοτεχνική υποδομή, λειτουργικά έξοδα και φυσικά, αναγκάζοντάς τους να δίνουν υπέρογκα ποσά στην παραπαιδεία.


Το Σύνταγμά μας κατοχυρώνει το δικαίωμα και την ελευθερία, που αφορά την προστασία της αξίας του ανθρώπου, την μόρφωση, την εκπαίδευση, την εργασία, χωρίς διακρίσεις.

Στο άρθρo 2 του Συντάγματος ορίζεται ότι ο σεβασµός και η πρoστασία της αξίας τoυ ανθρώπoυ απoτελoύν την πρωταρχική υπoχρέωση της Πoλιτείας,  στο άρθρο 4 θεσπίζεται η αρχή της ισότητας και ορίζεται ότι οι ΄Ελληνες είναι ίσοι ενώπιον του νόµου.



ΕΡΩΤΗΣΗ 1) 

Ποια μέτρα θα λάβει η κυβέρνηση της ΕΛΠΙΔΑΣ, για να διασφαλιστεί το δικαίωμα όλων των παιδιών των μεταναστών στη Γερμανία στην πρόσβαση στη δημόσια, δωρεάν εκπαίδευση, στην ισότιμη αντιστοίχηση των ελληνικών σχολείων συνολικά (είτε βρίσκονται στην Ελλάδα είτε στη Γερμανία) με αυτά της Γερμανίας, για να σταματήσει ο διαχωρισμός των παιδιών των μεταναστών σε μαθητές 2ης κατηγορίας στη Γερμανία, και να είναι τα παιδιά μας ισότιμοι πολίτες στην Ευρώπη;

ΕΡΩΤΗΣΗ 2) 


Ποια μέτρα θα λάβει η κυβέρνηση έτσι ώστε ν΄ανοίξουν και πάλι τα σχολεία που η προηγούμενη κυβέρνηση έκλεισε στην περιοχή μας.

ΕΡΩΤΗΣΗ 3) 


 Ποια μέτρα θα λάβει η κυβέρνηση έτσι ώστε να σταματήσει η υποβάθμιση των σχολείων μας, σε όλα τα επίπεδα.  Από εκπαιδευτικούς, υλικοτεχνική υποδομή, βιβλία έως κατάλληλα σχολικά κτήρια.

Ερώτηση 4) 


 Ποια μέτρα θα λάβει η κυβέρνηση έτσι ώστε να διασφαλισθεί η αποπεράτωση του ελληνικού σχολείου στο Μόναχο μετά από πάνω από 20 χρόνια κοροιδίας από τις ελληνικές αρμόδιες αρχές, με ποιό στρατηγικό σχέδιο, όπως και την απόδοση ευθυνών σε όλους αυτούς που έπαιξαν στις πλάτες του απόδημου ελληνισμού και των παιδιών μας, κοροιδεύοντας και σπαταλώντας τα χρήματα του ελληνικού δημοσίου εδώ και  20 χρόνια και μέχρι σήμερα.

ΕΡΩΤΗΣΗ 5) 


Πότε θα γίνει η επόμενη διακρατική συνάντηση για θέματα Παιδείας και αν θα συμμετάσχει αντιπρόσωπος των Συλλογικών οργάνων και Φορέων του ελληνισμού.

ΕΡΩΤΗΣΗ 6) 


Σχεδιάζει η Κυβέρνηση και πότε, ν’ αναλάβει τις ανάλογες πρωτοβουλίες  για μία μόνιμη μακροχρόνια επίλυση, στο μεγάλο πρόβλημα της εκπαίδευσης και Παιδείας των ελληνοπαίδων στη Γερμανία, παίρνοντας  υπόψιν:

α)Τις προτάσεις της Ομογένειας, των Συλλογικών οργάνων και Φορέων στη Γερμανία


β)Τις σημερινές συνθήκες και απαιτήσεις της εποχής, δίνοντας διέξοδο και ίσες ευκαιρίες τόσο στην επαγγελματική όσο και στην Πανεπιστημιακή εκπαίδευση,  στην Ελλάδα και στην Γερμανία,


γ) Λαμβάνοντας υπόψιν το μεγάλο ρεύμα της Νέας Μετανάστευσης των ελλήνων, έτσι ώστε να  στηρίξει έμπρακτα τον Απόδημο ελληνισμό, στο μεγάλο πρόβλημα της εκπαίδευσης των ελληνοπαίδων στην Γερμανία και οχι μόνο.


Τέλος, σας καλούμε να υλοποιήσετε την χρόνια υπόσχεση των προηγούμενων κυβερνήσεων και υπευθύνων του Υπουργείου Παιδείας, για την πραγματοποίησει σε πόλη της Γερμανίας, Συνέδριο με θέμα την εκπαίδευση των ελληνοπαίδων στη Γερμανία και τις αλλαγές που πρέπει να γίνουν με στόχο την βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης.

 (Η Ελληνική Κοινότητα Κάρλσφελντ/Μονάχου διαθέτει το Συνεδριακό χώρο αν ζητηθεί. )

ΥΣ1: Με ποιούς τρόπους σκοπεύει η σημερινή Κυβέρνηση να στηρίξει τους χιλιάδες Νέους Μετανάστες, που αναγκάσθηκαν λόγω της πολιτικής των προηγούμενων Κυβερνήσεων να στηρίξει . πχ: Πληροφοριακά, Οικονομικά, Νομικά κλπ.

ΥΣ2: Ο Έλληνισμός, είναι ο μόνος λαός  στην Ευρ
ώπη που δεν έχει δικαίωμα ψήφου στη χώρα υποδοχής.  Απαιτούμε να υλοποιηθεί με νόμο του κράτους, η Ψήφος του Μετανάστη!

(Για τα 2 αυτά θέματα ΥΣ:1/2, η Ελληνική Κοινότητα Κάρλσφελντ θα τοποθετηθεί  ξεχωριστά)


Για το Δ.Σ. της Ελληνικής Κοινότητας Κάρλσφελντ

Balogiannis Panagiotis                         Krikis Athanasios
Vorsitzender                                        Schriftführer