Αναδημοσίευση από το "σαν σήμερα"
Τα χρονολογικά συστήματα που χρησιμοποιήθηκαν ανά τους αιώνες είναι εκατοντάδες. Σχεδόν κάθε πολιτισμός ανέπτυσσε το δικό του, λίγα όμως κατόρθωσαν να επιβιώσουν. Έως τα μέσα του 1ου αιώνα π.Χ. το ημερολόγιο που επικρατούσε ήταν αυτό της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, το οποίο βασιζόταν στις φάσεις της Σελήνης. Λόγω της ατέλειάς του, όμως, δημιουργήθηκαν μεγάλες αποκλίσεις, κυρίως στην εαρινή ισημερία, με σημαντικές επιπτώσεις στην οικονομία και τη λειτουργία του κράτους.
Έτσι, ο Ιούλιος Καίσαρας ανέθεσε στον αλεξανδρινό αστρονόμο Σωσιγένη την αναμόρφωση του ημερολογίου. Προς την κατεύθυνση αυτή, προστέθηκαν στο έτος 90 μέρες, δηλαδή η 1η Μαρτίου του 44 π.Χ αντικαταστάθηκε από την 1η Ιανουαρίου. Το νέο, ηλιακό, ημερολόγιο ανταποκρινόταν απόλυτα στη διαδοχή των εποχών και η διάρκεια του έτους προσδιορίστηκε στις 365,25 ημέρες. Η μικρή διαφορά καλύπτονταν από μία επιπλέον ημέρα που προσθέτονταν κάθε τέσσερα χρόνια, μετά την «έκτη προ των καλένδων του Μαρτίου», που ονομαζόταν «bis sextus». Έτσι, η ημέρα αυτή, επειδή τη μετρούσαν δυο φορές, ονομάζεται ακόμα και σήμερα «δις έκτη» και το έτος που την περιέχει δίσεκτο.
Το ίδιο συνέβη και στην Ανατολή, όπου όλα τα ορθόδοξα κράτη συνέχισαν να ακολουθούν το Ιουλιανό έως τον 20ο αιώνα.
Η Ελληνική Πολιτεία εφάρμοσε το Γρηγοριανό ημερολόγιο το 1923, ονομάζοντας την 16η Φεβρουαρίου, 1η Μαρτίου. Η Εκκλησία της Ελλάδος το εφάρμοσε στο εορτολόγιό της ένα χρόνο αργότερα.
Η Ελληνική Πολιτεία εφάρμοσε το Γρηγοριανό ημερολόγιο το 1923, ονομάζοντας την 16η Φεβρουαρίου, 1η Μαρτίου. Η Εκκλησία της Ελλάδος το εφάρμοσε στο εορτολόγιό της ένα χρόνο αργότερα.Οι Έλληνες της
Πελοποννήσου είχαν ασφαλώς τα δικά τους αγαπημένα φαγητά και κρασιά.
Δυστυχώς όμως από τα κείμενά τους μας έχουν σωθεί ελάχιστα πράγματα. Οι
μαρτυρίες που διαθέτουμε από συγγραφείς εκτός της χερσονήσου είναι,
επομένως, αδύναμες. Γνωρίζουμε πάντως πως η Αρκαδία ήταν διάσημη για μια
μάλλον αμφιβόλου ποιότητος γαστρονομική διάκριση, για το γεγονός δηλαδή
ότι τα βελανίδια αποτελούσαν το βασικό είδος διατροφής των κατοίκων
της...
Διαβάστε όλο το άρθρο: https://arxaia-ellinika.blogspot.de/2014/07/arxaia-ellhnika-proionta-me-onomasia-proeleushs.htmlΑρχαία Ελληνικά
προϊόντα με ονομασία προέλευσης
Στα 200 χρόνια από την εισβολή του Ξέρξη ένας γαστρονομικός πολιτισμός
εκπληκτικής περιπλοκότητας αναπτύχθηκε στην Ελλάδα.
Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά αυτού του πολιτισμού ήταν και η
παράδοση των τοπικών τροφών και κρασιών. Δεν πρέπει να μας εκπλήσσει το
γεγονός πως, καθώς η Ελλάδα αποκτούσε συνείδηση και γνώση των φαγητών
της, οι τοπικές σπεσιαλιτέ και τα τοπικά επιτεύγματα ήρθαν στην
επιφάνεια της συλλογικής γαστρονομικής συνείδησης.
...
Διαβάστε όλο το άρθρο: https://arxaia-ellinika.blogspot.de/2014/07/arxaia-ellhnika-proionta-me-onomasia-proeleushs.htmlΑρχαία Ελληνικά
προϊόντα με ονομασία προέλευσης
Στα 200 χρόνια από την εισβολή του Ξέρξη ένας γαστρονομικός πολιτισμός
εκπληκτικής περιπλοκότητας αναπτύχθηκε στην Ελλάδα.
Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά αυτού του πολιτισμού ήταν και η
παράδοση των τοπικών τροφών και κρασιών. Δεν πρέπει να μας εκπλήσσει το
γεγονός πως, καθώς η Ελλάδα αποκτούσε συνείδηση και γνώση των φαγητών
της, οι τοπικές σπεσιαλιτέ και τα τοπικά επιτεύγματα ήρθαν στην
επιφάνεια της συλλογικής γαστρονομικής συνείδησης.
...
Διαβάστε όλο το άρθρο: https://arxaia-ellinika.blogspot.de/2014/07/arxaia-ellhnika-proionta-me-onomasia-proeleushs.html
Διαβάστε όλο το άρθρο: https://arxaia-ellinika.blogspot.de/2014/07/arxaia-ellhnika-proionta-me-onomasia-proeleushs.html