Επιτέλους
οι μαθητές μπορούν να ξεκουραστούν και να πάνε διακοπές.
Η επιλογή των
σχολών, που από μόνη της είναι μια δύσκολη διαδικασία, έγινε ακόμα πιο
δύσκολη για άλλη μια χρονιά, λόγω της οικονομικής κρίσης.
Οι υποψήφιοι
στάθηκαν, περισσότερο από κάθε άλλη φορά, στις προοπτικές
των επαγγελμάτων και στις δυνατότητες που θα έχουν, αφού τελειώσουν μια
σχολή. Οι γονείς, από την άλλη, ταλαιπωρήθηκαν από το ερώτημα «υπάρχει η
οικονομική δυνατότητα για σπουδές σε άλλη πόλη;».
Έτσι οι τελικές
αποφάσεις ελήφθησαν κάτω από το βάρος αυτών των σκέψεων και των
διλημμάτων.
Εμείς, ως
ειδικοί του επαγγελματικού προσανατολισμού, συνεχώς καλούμαστε να
απαντήσουμε ποια σχολή ή ακόμα και ποιο επάγγελμα είναι καλό ή έχει
προοπτικές. Ωστόσο, απάντηση σε αυτό το ερώτημα δεν μπορεί να υπάρξει αν
δεν λάβουμε υπ’ όψη τα χαρακτηριστικά και τα ενδιαφέροντα του κάθε
υποψηφίου.
Διότι, τελικά, σημασία δεν έχει μόνο να κάνει κάποιος σπουδές
σε έναν τομέα με προοπτικές, αλλά και να βρει το αντικείμενο του
ενδιαφέροντός του που θα ταιριάζει με τα χαρακτηριστικά του.
Κι ευτυχώς,
δεν έχουμε όλοι μόνο ένα ενδιαφέρον ή μία κλίση, αλλά μια γκάμα, άλλοτε
μεγάλη και άλλοτε ακόμα μεγαλύτερη, που την ανακαλύπτουμε διαρκώς σε
διάφορα στάδια της επαγγελματικής μας καριέρας. Έτσι, ανακαλύπτοντας και
καλλιεργώντας τα, έχουμε περισσότερες πιθανότητες να κάνουμε την πιο
κατάλληλη για εμάς επαγγελματική επιλογή και να γίνουμε «επιτυχημένοι»
και «καλοί» επαγγελματίες.
Επομένως,
είτε οι φετινοί υποψήφιοι έκαναν μια σωστή επιλογή σπουδών είτε μια
λιγότερο σωστή, το πιο σημαντικό είναι να ανακαλύψουν μέσα σε αυτή την
επιλογή τα στοιχεία που τους ταιριάζουν και τους ενδιαφέρουν περισσότερο
και να εστιάσουν στους τομείς που θεωρούν πιο κοντά σε αυτά τα
στοιχεία. Ευτυχώς, η τελική επαγγελματική ταυτότητα δεν καθορίζεται μόνο
από έναν τίτλο σπουδών, αλλά και από τις επιλογές που γίνονται μετά από
αυτόν ή συμπληρωματικά και παράλληλα με αυτόν!
Νίκη Γ. Μπίγγου, MSc
Ψυχολόγος, Σύμβουλος Επαγγελματικού Προσανατολισμού
Ψυχολόγος, Σύμβουλος Επαγγελματικού Προσανατολισμού